libertass

Alla inlägg under juni 2010

Av Frida Johansson - 15 juni 2010 19:24

Hej hopp

Nyss hemkommen ifrån ett rejält vallningspass med Zingo. Titti och Unni var med också, tyckte det gick bra för dom... Men Zingo och mig. Jaa.. hur gick de för oss?

 Frågan är vem som är mest förvirrad hunden eller jag, det är nog jag. Jag fattar verkligen ingenting! just nu står de still i huvudet :( Ahh jag blir så trött. Jag måste skärpa mig! Jag vill ju så gärna!! jag vill vill vill!! Men kommer inte framåt.
Kan de vara så att man vill för mycket.. nä de kan man väl ändå inte?  Jag känner för att bara åka i väg till så mycket kunniga och duktiga vallningmänniskor, så man kan få hjälp. Jag skiter i om dom skäller och skriker på mig, gör vad ni vill bara jag lär mig något och kommer någonstans! Ni får banka in vett i skallen på mig om ni är så illa tvungna!

Av Frida Johansson - 14 juni 2010 16:49

Sol och fint väder, Hundarna har spenderat mestadels av dagen i hundgården, men träning har det blivit också. Naiko börjar bli jätte stor nu, han har lärt sig ett nytt trick! Puss på munnen ( Nosdutt på munnen) Han är sååå söt !   
Körde lite klossträning med fast med en större pall än vad vi har gjort innan så krävde inte så mycket där ;). Tass target blev de också, med ett mindre lock än vad vi har kört med innan, han var lite tveksam i början men sen var det inga problem.  Han ska bara lära sig att bara för att man är söt får man inte göra som man vill ;)


Här kommer en film i från dagens träning :) Njut och kommentera! ;)



Av Frida Johansson - 13 juni 2010 19:06



Hänt en del i veckan så har inte riktigt hunnit blogga. Men iaf Naiko och jag var på valpkurs i Torsdag, och de var jättekul. Man fick massa inspiration, Anja är så sjukt duktig. Vi tränade passitivitet, kontakt övningar, " kamp" greppa och släppa på kommando, en inkallning osv,    Naiko skötte sig exemplariskt jag kunde inte varit mer nöjd med min hund. Hade fokus på mig på ett nytt ställe och med främmande hundar! Under teorin skötte han sig bra i sin bur, kanske lite små gnäll men de var knappt märkbart;) Jag tror mycket på denna hund! min lilla söta Paiko Naiko <3

 

Ovido - Quiz & Flashcards