libertass

Direktlänk till inlägg 12 juli 2014

obehaglig känsla

Av Frida Johansson - 12 juli 2014 22:07

Hej! 

Väldigt längesen de hände något här men kände för att skriva en del nu. Bara för att de inte skrivs ner så tränas det ju givetvis ändå. 
Skulle egentligen tävlat snart men bestämde idag efter mycket om och men att stryka mig ifrån den. 
Jag har en obehaglig känsla av att Naiko inte är helt okej. Han har känts instabil ett bra tag nu och har utretts på olika sätt. Senaste proverna visade att en förändring syns på han skörldkörtel värden, det ena var lågt men fortfarande inom "okej" stadie. Ett lågt värde är inte bra och tyder på att de antagligen kommer han sjunka så nya prover kommer tas i veckan, då de har gått en månad sen sist vi kollade värderna. 

Som många av er vet så är Naiko en stor del av mitt liv, min bästa vän och nästintill mitt allt. <3 så att något kan vara eller är fel på mitt lilla hjärta oro mig väldigt mycket. 

Har känt att något varit skumt med honom väldigt länge men inte kunnat sätta fingret på vad de är som är felet. Testat honom för borrelia och anaplasma flera gånger och de visar inget. Tidigare har andra prover tagits utan att visa något. Han är genomkollad uppe hos Stefan på REDOG för att kolla om de var något fysiskt fel eller något som spökade. Även där var allt bra. Under ungefär 2 års tid så har de känts att någonting inte står rätt till. Men under denna perioden har han även varit väldigt bra till och från, men denna känslan kommer tillbaka rätt som de är i vardagen och träningen. Det har blivit väldigt mycket tydligare för mig den senaste tiden.
Konstiga symptom så som kraftig viktökning från ingenstans med samma kost, motion och träning. Matt päls, fälller väldigt mycket, lojhet och ökad törst. Har även testat honom för cushings men de var negativt vilket var skönt. 

Även när jag känner att vi har stunder där han är super och allt flyter på så har jag med mig känslan av att jag vet att något inte stämmer. Skulle aldrig ställa upp i tävlingar och kräva prestation av min bästa vän när jag känner att han inte är okej hur mycket han än skulle vilja det själv.


Det sägs ju att man känner sin egna hund bäst och denna vackra varelse har jag haft sen har var 8 veckor och jag märker en tydlig förändring.  Så nu ska han utredas tills jag får något svar på vad som är fel på min fina <3 Vi kommer självklart att fortsätta träna som innan men vi kommer bara att ha kul tillsammans och inte ställa höga krav på något vis tills jag vet mer.   '
Älskade hund, gör allt för dig <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Johansson - 18 maj 2015 20:20

Var väldigt länge sen sist nu som vanligt. Som sagt ett antal gånger så har Naiko inte känts bra på många olika plan. Många olika symptom bla en rad oförklarade hältor. Idag fick vi svar på en del. Tror inte riktigt att vi har bestämt oss fullt ut me...

Av Frida Johansson - 7 februari 2014 16:41

Oj, vad längesen man använde bloggen. Tänkte att det skulle bli ändring på det nu. Mycket som har hänt. Naiko har tagit sitt sista första pris i lk2 (klassvinst med) och har därmed erhållit titlen LP II :) Lite bilder ifrån tävlingen som Emmelie har ...

Av Frida Johansson - 27 mars 2013 11:39

Eftersom att Hundarna är skadade och inte får röra sig allt för mkt,eller träna aktiv just nu. Så blir de att träna "lugna" saker för att inte träna alls är inget alternativ ;) Så ett litet kort pass med vittringsapportering blev de, mer vittring än ...

Av Frida Johansson - 21 mars 2013 21:02

Varit dött här ett bra tag nu. Vet dock inte riktigt varför? Men men det blir så ibland.inspirera mig med något att skriva om då?      Iaf så är Naiko SKADAD nu.Vad som hände är fortfarande oklart. Gick en vanligt promenad på kvällen, morgonen ef...

Av Frida Johansson - 13 februari 2013 20:24


Vad använder ni er av för belöningsmarkörer?    En belöningsmarkören är ljudet som kommer precis innan belöning och talar om för hunden att en belöning är påväg. De finns olika belöningsignaler både bra och dåliga, medvetna och omedvetna från för...

Ovido - Quiz & Flashcards